söndag 20 juli 2014

Här är en beskrivning på lyktan jag gjort. Är det något ni undrar över så är det bara att fråga.

Lyktan kan göras i vilken storlek man önskar och med olika
 mönster.

Jag bestämmer hur stor lykta jag vill göra och mäter ut.
Jag viker alla veck och ritar ut det mönster jag vill ha. 

Jag skär ut mönstret.



Jag målar lyktan med humbrol lackfärg och limmar
fast glaset (plasten).


Jag limmar ihop lyktan. Jag har även limmat på en utstansad
 blomma över kryssen.

Jag klipper ut 2 fyrkanter dom ska vara några mm större än
 lyktan runt om. En ska vara till botten och en till överdel.
 Jag målar dom innan jag limmar på dom.
Klipp ut 4 såna bitar. Bitarna har jag gjort lika stora på
nederkant som lyktan är.

Vik delarna.
Så här ska de fyra bitarna se ut när dom limmats ihop. Måla och
 limma denna överdel på lyktan.


Sätt dit ett handtag. Det kan göras av ståltråd papper eller
vad man vill.

2 kommentarer:

  1. thank you for this, will have to have a go at making it, really shabby chic

    SvaraRadera
  2. Will try this for sure,thanks for sharing.hugs!

    SvaraRadera